graphlogo

Wydział Matematyki i Informatyki

Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu

IVLO 2012/13 - Programowanie

[sCez] Szyfr Cezara
Data zakończenia: 2013-01-09 02:15
Języki: cpp
Limit czasu: 0.064 s
Limit pamięci: 32 MB
Zaimplementuj szyfr Cezara (szyfr przesuwający).
Podczas szyfrowania dla danego ciągu znaków należy przesunąć każdą literę literą oddaloną od niej o stałą pozycje w alfabecie. Deszyfrowanie polega na przesunięciu każdej litery w przeciwnym kierunku.
Dane wejściowe są postaci: * w pierwszym wierszu występuje polecenie szyfruj lub deszyfruj * w drugim wierszu jest podane zadane (nieujemne) przesunięcie (użyte podczas szyfrowania) * w trzecim wierszu występuje ciąg znaków na którym należy zastosować szyfr Cezara. Szyfrowaniu/deszyfrowaniu poddajemy wyłącznie litery alfabetu łacińskiego (alfabet składa się z 26 liter), a pozostałe znaki należy pozostawić w niezmienionej postaci.
Przykład: wejście: szyfruj 1 Szyfr Cezara - nowe zadanie.
wyjście: Tazgs Dfabsb - opxf abebojf.
Przykład: wejście: deszyfruj 1 Tazgs Dfabsb - opxf abebojf.
wyjście: Szyfr Cezara - nowe zadanie.
Powrót
© 2009-2020 • ZawodyWeb Team
IKS - Inwestycja w Kierunki Strategiczne na Wydziale Matematyki i Informatyki UMK

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego