graphlogo

Wydział Matematyki i Informatyki

Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu

1inf 2023/24 - Podstawy algorytmiki i programowania, LC*

[I] I. Zbieramy butelki
Data zakończenia: 2023-12-20 14:00
Języki: c cpp
Limit czasu: 5.0 s
Limit pamięci: 32 MB
Limit rozmiaru rozwiązania: 100 kB
Sklep, w którym robisz zakupy ogłosił promocję: oddając trzy puste butelki po napoju Zdrowa woda otrzymujesz kolejną pełną butelkę.

Przykład: Po kupieniu siedmiu napojów, zostaje siedem pustych butelek. Sześć z nich można wymienić na kolejne dwa napoje. Po ich opróżnieniu zostają trzy puste butelki, które można wymienić na jeden napój. Ostatecznie, wykorzystując ogłoszoną promocję, kupując 7 butelek można uzyskać 7+2+1=10 butelek.

Napisz program, który wczyta ze standardowego wejścia liczbę całkowitą N < 100 000 oznaczającą liczbę zakupionych butelek, a następnie wydrukuje na ekran maksymalną liczbę butelek, które możesz uzyskać korzystając z opisanej powyżej promocji.

Uwaga: Wolno pożyczać puste butelki, o ile tylko się je później odda!

Przykładowe wejście:
7

Przykładowe wyjście:
10
Powrót
© 2009-2020 • ZawodyWeb Team
IKS - Inwestycja w Kierunki Strategiczne na Wydziale Matematyki i Informatyki UMK

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego