graphlogo

Wydział Matematyki i Informatyki

Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu

KAT 2023/2024

[H4] Problem D: Malarz
Języki: c cpp
Limit czasu: 3.0 s
Limit pamięci: 16 MB
Limit rozmiaru rozwiązania: 300 kB

Malarz z planety HD 188753 Ab dostał zadanie pomalowania całego mieszkania na czarno. Dookoła tej planety krążą 3 słońca które bardzo jasno świecą. Jak wiemy, czarny kolor odbija mniej światła, dzięki temu mieszkańcy nie muszą mrużyć oczu w południe. Malarz wybrał się do sklepu z farbami w odległej galaktyce.

Jak się okazało na miejscu, sklep nie posiadał w magazynie czarnej farby. Malarz doszedł do wniosku, że można użyć kilku farb, zmieszać je, a następnie pomalować pokój wymieszaną farbą. Sprawdził na miejscu w sklepie: jeżeli zmiesza się odpowiednią ilość farby czerwonej, zielonej i niebieskiej, tak by natężenie koloru było identyczne dla każdej składowej to po pomalowaniu ściany uzyska się w wyniku jednolity czarny kolor. Pomysł był dobry, ale pojawił się problem, ponieważ w sklepie nie było odpowiedniej ilości farb o barwie składowych kolorów. Brakowało farb o zabarwieniu tylko czerwonym, zielonym i niebieskim. Sprzedawca tłumaczył to tym, że współcześnie modne są pośrednie kolory, np. odcienie fioletowego. Jako że następny sklep z farbami znajduje się w oddalonej o tysiące lat świetlnych galaktyce, malarz nie marnując chwili od razu wyciągnął swój wideotelefon i zgłosił się z prośbą do znajomego informatyka, to znaczy do Ciebie, z prośbą o obliczenie czy uda mu się wybrać i kupić farby do pomalowania całego mieszkania, jednocześnie nie kupując ich zbyt dużo, ponieważ nadmiar farby się zmarnuje.

Każda z puszek z farbą posiada wydrukowaną etykietę, na której jest napisane ile znajduje się w niej litrów koloru czerwonego, zielonego i niebieskiego. Na przykład puszka, która posiada 5 litrów farby o pełnym natężeniu koloru czerwonego posiada taką etykietę: 5L czerwonej, 0L zielonej, 0L niebieskiej. Innym przykładem jest puszka farby posiadająca etykietę: 2L czerwonej, 1L zielonej, 3L niebieskiej. Aby uzyskać z tej farby kolor czarny trzeba znaleźć odpowiednią mieszankę farb. Taką, żeby wartości składowych kolorów były równe. Na przykład można dolać farbę o następującej etykiecie: 2L czerwonej, 3L zielonej, 1L niebieskiej. Z takiej mieszanki otrzymuje się 12 litrów czarnej farby.

Malarz zna sposób na obliczenie liczby litrów farby potrzebnej do pomalowania całego mieszkania. Twoim zadaniem jest ustalenie odpowiedzi na następujące pytanie: czy jest możliwe znalezienie takiego zestawu puszek farb, w którym uzyskana mieszanka daje w rezultacie kolor czarny oraz liczba litrów uzyskanej farby jest taka sama jak ta potrzebna do pomalowania całego mieszkania.



Wejście

Dane podawane są na standardowe wejście. W pierwszym wierszu podana jest liczba N (1 ≤ N ≤ 20) zestawów danych. Dalej podawane są zestawy danych zgodnie z poniższym opisem:


Jeden zestaw danych

Pierwszy wiersz zestawu danych zawiera liczbę całkowitą l (1 ≤ l ≤ 300), podzielną przez 3, określającą liczbę litrów farby potrzebnych do pomalowania całego mieszkania. W kolejnym wierszu znajduje się liczba całkowita n (1 ≤ n ≤ 100) oznaczająca liczbę puszek z farbą znajdujących się w sklepie. W kolejnych n wierszach znajdują się opisy etykiet każdej z puszek farby. Każdy z takich opisów składa się z trzech liczb całkowitych Ri, Gi, Bi (1 ≤ Ri; Gi; Bi ≤ 100), oddzielonych pojedynczymi spacjami, oznaczających odpowiednio liczbę litrów składowej czerwonej, zielonej i niebieskiej w danej puszce farby.



Wyjście

Wyniki programu powinny być wypisywane na standardowe wyjście. W kolejnych wierszach należy podać odpowiedzi obliczone dla kolejnych zestawów danych. Wynikiem dla jednego zestawu jest informacja, czy z danego zestawu farb znajdujących się w sklepie można wybrać mieszankę do pomalowania mieszkania na czarno (odpowiedź TAK), ewentualnie że takiej mieszanki nie da się stworzyć (odpowiedź NIE).



Przykład
Dane wejściowe
2
12
4
1 2 3
3 2 1
2 2 3
4 1 1
30
5
1 2 3
5 4 3
2 2 2
5 6 5
2 1 2

Wynik
TAK
NIE
Powrót
© 2009-2020 • ZawodyWeb Team
IKS - Inwestycja w Kierunki Strategiczne na Wydziale Matematyki i Informatyki UMK

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego