graphlogo

Wydział Matematyki i Informatyki

Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu

NSI 2023/2024 - Programowanie I

[I2] Punkty i figury
Języki: c cpp
Limit czasu: 3.0 s
Limit pamięci: 10 MB
Limit rozmiaru rozwiązania: 100 kB

Napisz program, który wczyta ze standardowego wejścia liczbę całkowitą N, a następnie N linii zawierających typ figury (koło - o, prostokąt - p, kwadrat -k) oraz ich współrzędne (dla koła współrzędne środka oraz długość promienia, dla prostokąta oraz kwadratu współrzędne wierzchołków począwszy od lewego dolnego, a następnie współrzędne kolejnych wierzchołków poruszając się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara). Boki prostokątów i kwadratów będą równoległe do osi układu, a wszystkie współrzędne będą liczbami całkowitymi.

Kolejna linia zawiera liczbę zapytań 0< M< 1000, po której następuje M linii zawierających współrzędne punktów.


Dla poszczególnych zapytań program ma zwracać numery figury zawierających dany punkt rozdzielone znakiem spacji, uporządkowane rosnąco.



Wejście:


4
o 2 5 3
k 1 1 5 1 5 5 1 5
p 2 1 3 1 3 7 2 7
k 6 2 9 2 9 5 6 5 
3
2 3
0 0
7 3

Wyjście

0 1 2
3

Uwaga! Zadanie zrealizuj obiektowo, tworząc klasę Figura wraz z metodami wirtualnymi sprawdzania, czy dany punkt jest zawarty w figurze oraz klasy potomne, w których zaimplementujesz tę metodę.

Powrót
© 2009-2020 • ZawodyWeb Team
IKS - Inwestycja w Kierunki Strategiczne na Wydziale Matematyki i Informatyki UMK

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego